Zespół aktywizująco-wspierający
Dyrektor Domu zatrudnia odpowiednio do potrzeb, osoby posiadające następujące kwalifikacje zawodowe.
Główny księgowy
do którego obowiązków w szczególności należy:
- realizacja zadań z zakresu rachunkowości budżetowej ŚDS;
- opracowywanie projektów budżetu;
- prowadzenie spraw kadrowo – płacowych;
- sporządzanie sprawozdań finansowych;
- prowadzenie sprawozdawczości GUS;
- kontrola kompletności i rzetelności dokumentów finansowych;
- prowadzenie zamówień publicznych i sporządzanie umów;
- przygotowanie i rozliczenie przeprowadzonej inwentaryzacji wraz z wyceną aktywów i pasywów;
- współpraca z bankami, organami skarbowymi i innymi instytucjami;
- realizacja innych zadań przewidzianych w odrębnych ustawach.
Psycholog
do którego obowiązków w szczególności należy:
- opracowywanie diagnoz uczestników;
- dokonywanie oceny stanu psychicznego uczestników, w tym poziomu funkcjonowania, kontaktu intelektualnego, zaburzeń nastroju, myślenia, aktywności;
- dokonywanie wstępnej oceny funkcjonowania interpersonalnego i społecznego;
- prowadzenie treningów interpersonalnych uczestników ŚDS;
- opracowywanie oraz prowadzenie zajęć wspierająco-aktywizujących, indywidualnych i grupowych;
- sformułowanie wskazań do działań opiekuńczych, terapeutycznych, wspierających, edukacyjnych i aktywizujących;
- systematyczne prowadzenie dokumentacji dotyczącej działań diagnostycznych i wspierająco-aktywizujących;
- czynny udział w zespole wspierająco-aktywizującym;
- konsultowanie własnych diagnoz i spostrzeżeń ze specjalistami z zakresu psychiatrii, neurologii, rehabilitacji, pedagogiki i innych dziedzin w zależności od potrzeb, również z zespołem wspierająco-aktywizującym;
- kierowanie się zasadą dobra uczestników i ich rodzin oraz poszanowania ich godności i prawa do samostanowienia;
- stałe czuwanie nad respektowaniem potrzeb emocjonalnych, społecznych i poznawczych uczestników;
- czuwanie nad właściwą atmosferą wśród uczestników i wzmacnianie pozytywnych relacji między nimi;
- prowadzenie zajęć edukacyjnych, szkoleniowych, warsztatowych dla personelu.
Pracownik socjalny
do którego obowiązków w szczególności należy:
- praca socjalna na rzecz uczestników;
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych i ustalenie sytuacji życiowej, mieszkaniowej i finansowej uczestnika;
- dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
- udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
- skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji zadań;
- pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania oraz ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa;
- inicjowanie nowych form pomocy uczestnikom i ich rodzinom mającym trudną sytuację życiową;
- czynny udział w pracach zespołu wspierająco-aktywizującego;
- ścisła współpraca z ośrodkami pomocy społecznej w zakresie wyłaniania osób do formy pomocy świadczonej przez ŚDS;
- prowadzenie dokumentacji indywidualnej uczestników praz dokumentacji zbiorczej;
- zachowanie w tajemnicy informacji dotyczących uczestników uzyskanych w toku czynności zawodowych;
- udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
Terapeuta / starszy terapeuta
do którego obowiązków w szczególności należy:
- prowadzenie treningu funkcjonowania w codziennym życiu, umiejętności interpersonalnych, rozwiązywania problemów oraz treningu umiejętności spędzania czasu wolnego;
- opracowywanie planów pracy z uczestnikami - uwzględniając ich predyspozycje i rozwój;
- prowadzenie zajęć terapeutycznych grupowych i indywidualnych zgodnie z indywidualnym planem wspierająco-aktywizującym uczestnika,
- aktywizowanie i motywowanie uczestników do korzystania z zajęć;
- czynny udział w pracach zespołu wspierająco-aktywizującego;
- terapia ruchem, w tym: zajęcia sportowe, turystyka i rekreacja;
- inne formy postępowania przygotowujące do uczestnictwa w warsztatach terapii zajęciowej lub podjęcia zatrudnienia, w tym w warunkach pracy chronionej na przystosowanym stanowisku pracy;
- organizowanie zajęć kulturalno-rozrywkowych: gier, konkursów, wycieczek, imprez okolicznościowych;
- zapewnienie opieki i bezpieczeństwa uczestnikom na terenie ŚDS oraz na spacerach zorganizowanych przez ŚDS;
- opieka podczas wyjazdów integracyjnych, dowozów i odwozów uczestników;
- utrzymywanie kontaktu i współpracy z rodzinami lub opiekunami uczestników;
- współpraca z pielęgniarką i psychologiem ŚDS - pomoc w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych, również pilnowanie terminów wizyt u lekarza, pomoc w zakupie leków, pomoc w dotarciu do jednostek ochrony zdrowia.
Instruktor terapii zajęciowej
do którego obowiązków w szczególności należy:
- prowadzenie treningu funkcjonowania w codziennym życiu, umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, umiejętności spędzania czasu wolnego;
- aktywizowanie i motywowanie uczestników do korzystania z zajęć;
- prowadzenie zajęć terapeutycznych grupowych i z indywidualnym planem wspierająco-aktywizującym uczestnika,
- zapewnienie opieki i bezpieczeństwa uczestnikom na terenie ośrodka oraz na spacerach zorganizowanych przez ŚDS;
- terapia ruchem, w tym: zajęcia sportowe, turystyka i rekreacja;
- inne formy postępowania przygotowujące do uczestnictwa w warsztatach terapii zajęciowej lub podjęcia zatrudnienia, w tym w warunkach pracy chronionej na przystosowanym
- stanowisku pracy;
- opieka podczas wyjazdów integracyjnych, dowozów i odwozów uczestników.
- prowadzenie obserwacji i sporządzanie notatek dotyczących aktywności uczestników oraz ich zachowań i motywacji do udziału w zajęciach;
- współpraca z instytucjami działającymi na rzecz poprawy osób niepełnosprawnych;
- współpraca z pracownikiem socjalnym - pomoc w załatwianiu spraw urzędowych uczestnika;
- współpraca z pielęgniarką i psychologiem - pomoc w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych, również pilnowanie terminów wizyt u lekarza, pomoc w zakupie leków, pomoc w dotarciu do jednostek ochrony zdrowia.
Opiekun
do którego obowiązków w szczególności należy:
- pomoc i asystowanie podczas zajęć z osobami z niepełnosprawnościami o obniżonym poziomie funkcjonowania społecznego i zaradności życiowej w tym osobami z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem;
- poradnictwo, wspieranie uczestników i pomoc w rozwiązywaniu ich problemów w ramach pracy opiekuna pierwszego kontaktu;
- kształtowanie w uczestnikach motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, wyrabianie nawyków celowej aktywności poprzez odtwarzanie i podtrzymywanie umiejętności z zakresu samoobsługi, dbałości o higienę i estetyczny wygląd, nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z ludźmi;
- pomoc terapeutom w organizacji i prowadzeniu zajęć terapeutycznych;
- współorganizowanie wydarzeń mających na celu integrację uczestników i ich rodzin ze środowiskiem lokalnym;
- pobudzanie aktywności uczestników, motywowanie do zaangażowania się w proces rehabilitacji;
- pomoc w opracowywaniu indywidualnych planów wspierająco-aktywizujących;
- współpraca z pielęgniarką i psychologiem ŚDS;
- utrzymywanie stałego kontaktu z rodzinami i poradniami specjalistycznymi.
Pielęgniarka
do którego obowiązków w szczególności należy:
- udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej;
- prowadzenie treningu farmakologicznego;
- profilaktyka zdrowotna;
- prowadzenie zajęć z uczestnikami o charakterze prozdrowotnym;
- uzupełnianie apteczki;
- kontrola zażywania leków przez uczestników;
- pomoc w dbaniu o higienę osobistą;
- dokonywanie oceny stanu psychicznego uczestników, w tym poziomu funkcjonowania, kontaktu intelektualnego, zaburzeń nastroju, myślenia, aktywności;
- utrzymywanie stałego kontaktu z rodzinami, lekarzami, poradniami specjalistycznymi;
- prowadzenie dokumentacji;
- opieka medyczna podczas imprez sportowych, spacerów, wyjazdów.
Konserwator
do którego obowiązków w szczególności należy:
- dokonywanie drobnych napraw w Domu;
- wykonywanie drobnych prac montażowych;
- wykonywanie prac porządkowych wokół budynku;
- pielęgnowanie terenu wokół ŚDS;
- konserwacja i zabezpieczenie urządzeń znajdujących się w posiadaniu Domu;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚDS;
- współdziałanie z innymi pracownikami.
Kierowca
do którego obowiązków w szczególności należy:
- kierowanie pojazdem służbowym;
- utrzymywanie pojazdu w należytym stanie technicznym i czystości;
- mycie i konserwacja pojazdu;
- przestrzeganie terminów przeglądów technicznych;
- przestrzeganie przepisów w zakresie prawa o ruchu drogowym;
- dowóz uczestników do ŚDS i odwiezienie po zajęciach;
- dokumentowanie wyjazdów służbowych;
- współpraca z innymi pracownikami.
Sprzątaczka
do którego obowiązków w szczególności należy:
- utrzymywanie czystości pomieszczeń w ŚDS;
- sprzątanie terenu wokół budynku i placu;
- systematyczne zaopatrzenie w środki czystości i dezynfekujące oraz niezbędne narzędzia do wykonywania prac porządkowych;
- racjonalna gospodarka środkami czystości;
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 16-01-2025 - Edycja treści
- 18-07-2024 - Edycja treści
- 04-07-2024 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 43