Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zespół aktywizująco-wspierający

Dyrektor Domu zatrudnia odpowiednio do potrzeb, osoby posiadające następujące kwalifikacje zawodowe.


Główny księgowy

do którego obowiązków w szczególności należy:

  1. realizacja zadań z zakresu rachunkowości budżetowej ŚDS;
  2. opracowywanie projektów budżetu;
  3. prowadzenie spraw kadrowo – płacowych;
  4. sporządzanie sprawozdań finansowych;
  5. prowadzenie sprawozdawczości GUS;
  6. kontrola kompletności i rzetelności dokumentów finansowych;
  7. prowadzenie zamówień publicznych i sporządzanie umów;
  8. przygotowanie i rozliczenie przeprowadzonej inwentaryzacji wraz z wyceną aktywów i pasywów;
  9. współpraca z bankami, organami skarbowymi i innymi instytucjami;
  10. realizacja innych zadań przewidzianych w odrębnych ustawach.

Psycholog

do którego obowiązków w szczególności należy:

  1. opracowywanie diagnoz uczestników;
  2. dokonywanie oceny stanu psychicznego uczestników, w tym poziomu funkcjonowania, kontaktu intelektualnego, zaburzeń nastroju, myślenia, aktywności;
  3. dokonywanie wstępnej oceny funkcjonowania interpersonalnego i społecznego;
  4. prowadzenie treningów interpersonalnych uczestników ŚDS;
  5. opracowywanie oraz prowadzenie zajęć wspierająco-aktywizujących, indywidualnych i grupowych;
  6. sformułowanie wskazań do działań opiekuńczych, terapeutycznych, wspierających, edukacyjnych i aktywizujących;
  7. systematyczne prowadzenie dokumentacji dotyczącej działań diagnostycznych i wspierająco-aktywizujących;
  8. czynny udział w zespole wspierająco-aktywizującym;
  9. konsultowanie własnych diagnoz i spostrzeżeń ze specjalistami z zakresu psychiatrii, neurologii, rehabilitacji, pedagogiki i innych dziedzin w zależności od potrzeb, również z zespołem wspierająco-aktywizującym;
  10. kierowanie się zasadą dobra uczestników i ich rodzin oraz poszanowania ich godności i prawa do samostanowienia;
  11. stałe czuwanie nad respektowaniem potrzeb emocjonalnych, społecznych i poznawczych uczestników;
  12. czuwanie nad właściwą atmosferą wśród uczestników i wzmacnianie pozytywnych relacji między nimi;
  13. prowadzenie zajęć edukacyjnych, szkoleniowych, warsztatowych dla personelu.

Pracownik socjalny

do którego obowiązków w szczególności należy:

  1. praca socjalna na rzecz uczestników;
  2. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych i ustalenie sytuacji życiowej, mieszkaniowej i finansowej uczestnika;
  3. dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
  4. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
  5. skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji zadań;
  6. pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
  7. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania oraz ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa;
  8. inicjowanie nowych form pomocy uczestnikom i ich rodzinom mającym trudną sytuację życiową;
  9. czynny udział w pracach zespołu wspierająco-aktywizującego;
  10. ścisła współpraca z ośrodkami pomocy społecznej w zakresie wyłaniania osób do formy pomocy świadczonej przez ŚDS;
  11. prowadzenie dokumentacji indywidualnej uczestników praz dokumentacji zbiorczej;
  12. zachowanie w tajemnicy informacji dotyczących uczestników uzyskanych w toku czynności zawodowych;
  13. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

Terapeuta / starszy terapeuta

do którego obowiązków w szczególności należy:

  1. prowadzenie treningu funkcjonowania w codziennym życiu, umiejętności interpersonalnych, rozwiązywania problemów oraz treningu umiejętności spędzania czasu wolnego;
  2. opracowywanie planów pracy z uczestnikami - uwzględniając ich predyspozycje i rozwój;
  3. prowadzenie zajęć terapeutycznych grupowych i indywidualnych zgodnie z indywidualnym planem wspierająco-aktywizującym uczestnika,
  4. aktywizowanie i motywowanie uczestników do korzystania z zajęć;
  5. czynny udział w pracach zespołu wspierająco-aktywizującego;
  6. terapia ruchem, w tym: zajęcia sportowe, turystyka i rekreacja;
  7. inne formy postępowania przygotowujące do uczestnictwa w warsztatach terapii zajęciowej lub podjęcia zatrudnienia, w tym w warunkach pracy chronionej na przystosowanym stanowisku pracy;
  8. organizowanie zajęć kulturalno-rozrywkowych: gier, konkursów, wycieczek, imprez okolicznościowych;
  9. zapewnienie opieki i bezpieczeństwa uczestnikom na terenie ŚDS oraz na spacerach zorganizowanych przez ŚDS;
  10. opieka podczas wyjazdów integracyjnych, dowozów i odwozów uczestników;
  11. utrzymywanie kontaktu i współpracy z rodzinami lub opiekunami uczestników;
  12. współpraca z pielęgniarką i psychologiem ŚDS - pomoc w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych, również pilnowanie terminów wizyt u lekarza, pomoc w zakupie leków, pomoc w dotarciu do jednostek ochrony zdrowia.

Instruktor terapii zajęciowej

do którego obowiązków w szczególności należy:

  1. prowadzenie treningu funkcjonowania w codziennym życiu, umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, umiejętności spędzania czasu wolnego;
  2. aktywizowanie i motywowanie uczestników do korzystania z zajęć;
  3. prowadzenie zajęć terapeutycznych grupowych i z indywidualnym planem wspierająco-aktywizującym uczestnika,
  4. zapewnienie opieki i bezpieczeństwa uczestnikom na terenie ośrodka oraz na spacerach zorganizowanych przez ŚDS;
  5. terapia ruchem, w tym: zajęcia sportowe, turystyka i rekreacja;
  6. inne formy postępowania przygotowujące do uczestnictwa w warsztatach terapii zajęciowej lub podjęcia zatrudnienia, w tym w warunkach pracy chronionej na przystosowanym
  7. stanowisku pracy;
  8. opieka podczas wyjazdów integracyjnych, dowozów i odwozów uczestników.
  9. prowadzenie obserwacji i sporządzanie notatek dotyczących aktywności uczestników oraz ich zachowań i motywacji do udziału w zajęciach;
  10. współpraca z instytucjami działającymi na rzecz poprawy osób niepełnosprawnych;
  11. współpraca z pracownikiem socjalnym - pomoc w załatwianiu spraw urzędowych uczestnika;
  12. współpraca z pielęgniarką i psychologiem - pomoc w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych, również pilnowanie terminów wizyt u lekarza, pomoc w zakupie leków, pomoc w dotarciu do jednostek ochrony zdrowia.

Opiekun

do którego obowiązków w szczególności należy:

  1. pomoc i asystowanie podczas zajęć z osobami z niepełnosprawnościami o obniżonym poziomie funkcjonowania społecznego i zaradności życiowej w tym osobami z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem;
  2. poradnictwo, wspieranie uczestników i pomoc w rozwiązywaniu ich problemów w ramach pracy opiekuna pierwszego kontaktu;
  3. kształtowanie w uczestnikach motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, wyrabianie nawyków celowej aktywności poprzez odtwarzanie i podtrzymywanie umiejętności z zakresu samoobsługi, dbałości o higienę i estetyczny wygląd, nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z ludźmi;
  4. pomoc terapeutom w organizacji i prowadzeniu zajęć terapeutycznych;
  5. współorganizowanie wydarzeń mających na celu integrację uczestników i ich rodzin ze środowiskiem lokalnym;
  6. pobudzanie aktywności uczestników, motywowanie do zaangażowania się w proces rehabilitacji;
  7. pomoc w opracowywaniu indywidualnych planów wspierająco-aktywizujących;
  8. współpraca z pielęgniarką i psychologiem ŚDS;
  9. utrzymywanie stałego kontaktu z rodzinami i poradniami specjalistycznymi.

Pielęgniarka

do którego obowiązków w szczególności należy:

  1. udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej;
  2. prowadzenie treningu farmakologicznego;
  3. profilaktyka zdrowotna;
  4. prowadzenie zajęć z uczestnikami o charakterze prozdrowotnym;
  5. uzupełnianie apteczki;
  6. kontrola zażywania leków przez uczestników;
  7. pomoc w dbaniu o higienę osobistą;
  8. dokonywanie oceny stanu psychicznego uczestników, w tym poziomu funkcjonowania, kontaktu intelektualnego, zaburzeń nastroju, myślenia, aktywności;
  9. utrzymywanie stałego kontaktu z rodzinami, lekarzami, poradniami specjalistycznymi;
  10. prowadzenie dokumentacji;
  11. opieka medyczna podczas imprez sportowych, spacerów, wyjazdów.

Konserwator

do którego obowiązków w szczególności należy:

  1. dokonywanie drobnych napraw w Domu;
  2. wykonywanie drobnych prac montażowych;
  3. wykonywanie prac porządkowych wokół budynku;
  4. pielęgnowanie terenu wokół ŚDS;
  5. konserwacja i zabezpieczenie urządzeń znajdujących się w posiadaniu Domu;
  6. wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚDS;
  7. współdziałanie z innymi pracownikami.

Kierowca

do którego obowiązków w szczególności należy:

  1. kierowanie pojazdem służbowym;
  2. utrzymywanie pojazdu w należytym stanie technicznym i czystości;
  3. mycie i konserwacja pojazdu;
  4. przestrzeganie terminów przeglądów technicznych;
  5. przestrzeganie przepisów w zakresie prawa o ruchu drogowym;
  6. dowóz uczestników do ŚDS i odwiezienie po zajęciach;
  7. dokumentowanie wyjazdów służbowych;
  8. współpraca z innymi pracownikami.

Sprzątaczka

do którego obowiązków w szczególności należy:

  1. utrzymywanie czystości pomieszczeń w ŚDS;
  2. sprzątanie terenu wokół budynku i placu;
  3. systematyczne zaopatrzenie w środki czystości i dezynfekujące oraz niezbędne narzędzia do wykonywania prac porządkowych;
  4. racjonalna gospodarka środkami czystości;
Podmiot udostępniający informację:
Środowiskowy Dom Samopomocy w Łęczycy
odpowiada: Mariusz Mieczyński
data: 16-01-2025
wytworzył: Iwona Piaskowska
data: 16-01-2025
data: 16-01-2025

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 16-01-2025 - Edycja treści
  • 18-07-2024 - Edycja treści
  • 04-07-2024 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 43